Monday, November 16, 2009

Yeniden Kerkük





























Mahmur kampında röportaj yapmak için geldiğimiz kuzey ırak çileye dönüştü. Yaklaşık 1 haftadır erbil'de bejan hotel'de izin bekliyoruz. Bu durum yani beklemek oldukça sinir bozucu. Birşeyler yapmak için dışarı çıkıyorum etrafa bakıyorum ama hiç birsey çekemedim. Havanın çok temiz olması ve gerekli izin belgemizin olmaması fotoğraf çekmemi engelliyor. Bugün gelecek cevap bizi rahatlatabilir pkk'lı kürtlerin yaşadığı mahmur kampına giriş izni verilirse bir haftadır çektiğimiz çile boşuna gitmemis olacak ama ya izin vermezlerse. Geçen gün Kerkük'e gittik. Son gittiğimizde Haşim abi ve ben gözaltına alınmış 4 saat emniyet binasında derdimizi anlatmaya uğraşmıştık. Bize Kerkük'te yardımcı olan Samir abi (Cihan haber ajansının Kerkük muhabiri) aman kürşat abi bu sefer emniyet binasının fotoğrafını çekme diye espri yapıyor. Kerkük için Bağdat hükümetinden vize almak gerekiyor. Ama bizim ne vizemiz ne de Kuzey Irak'ta çalışmamız için gerekli olan KDP basın bürosunun verdiği belge var. Bunu duyan Samir abi oldukça şaşırıyor ve " Aman abi bu sefer de yakalarlarsa inan benim basın kartımı alırlar" diye veryansın etti. Çözüm olarak makinemi arabaya bırakmamı önerdi. Çünkü makineler büyük olunca dikkat çekiyordu. Ben de newsweek'ten adem demir'in ve melik duvaklı'nın pocket makineleri ile fotoğraf çektim. Zor durumlar için kesinlikle küçük güzel bir makine almam gerekli. Sıkıntılı bölgelerde oldukça rahat fotoğraf çekmemizi sağlıyor. Çok profesyonel sonuçlar elde edemesek de farklı bir tarzla güzel sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Bu arada kerkük 28 ocak'a kilitlenmiş durumda. Her nekadar halkın arasında kürt türkmen ve arap kimlikleri üzerinden bir tartışma olmasa da işin içine siyasiler girince durum farklılaşıyor. Halk tabanında kürt türkmen arap çatışması yok. Ama kerkük'teki kürt nüfusunun artmasından ve idari yetki kadrolarında kürtlerin egemen olması türkmenleri geriyor. Şehrin çıkış noktalarında birçok yeni ev yapılıyor. Bu evler genelde yeni yerleşen kürt yerleşimcilere ait. Türkmenlerin asıl sıkıntısı da bu noktada. Şehrin demografik yapısının değiştiriliyor diye eleştiriyorlar. (sony ve samsung pocket makine ile çekilmistir)

2 comments:

dnzdrl said...

tebrik ederim bence pocket makina ile de cok guzel kareler yakalamissin. emegine saglik

mehmet demirci said...

Sonucla guzel. sen kibrit kutusu ile bile fotograf cekersı ama bu konuda VII Antonin'i fotograflarına bak derim kucuk makına meselesini ben de dusnuyorum hatta nikon marka bir tane elımde var new york 'taki vinç kazası sırasın oradaydım ve bu küçük makina ile fotoğraf çekmiştim. ABD'de bir iki gazetede ofotograflar çıktı. yani hayat kurtaran aletler Canon G10 super bir alet para olursa alabilirm tavsiyede ederim. Antonin hep bu aleti kullanıyor G9 G10

mdemirciphotojournalism.blogspot.com/