Tuesday, March 06, 2007

mutluluk içinde mutsuzluk



en son yolculuk Darfur'un Nyala şehrineydi. Yaklaşık 3 milyon nüfuslu bir göçmen şehri diyebiliriz. kamplarda yaklaşık birmilyon kişi yaşıyor. Biraz problemli geçti ama fena şeyler çıkmadı. Üç gün kalabildik mazda hiluks bir minübüs kiraladık. Cihandan kameraman Abdurrahman İtik ve Yusuf abi. Makinelerimize el konuluncaya kadar her şey yolundaydı. Ama ne zaman ki el koydular bizim de şevkimiz gitti diyebilirim. Km lerce uzaklıktan dramı yansıtmak için gelen kişilere karşı baskı uygulayan askerler aynı şeyi amerikan destekli kuruluşlar ve kişileri için uygulamıyordu. Tabi bu da biraz moral bozucu. Küçük bir motel tarzı odada kaldık. Tahtadan yatak ve bir pervane 75 dolar. Allah a şükür yiyecek olarak karpuz peynir ve sıcaklavaş vardı. Hava sıcıklığı kışın olmasın rağmen 30 derece civarındaydı ki istanbulda aynı dönemde hava sıcaklığı yaklaşık 7 dereceymiş. Döndükten iki gün sonra FMD den yılın basın haber ve fotoröportajı ödüllerini aldığımı yataktayken öğrendim. sevindim. Ertesi günlerde daha da sevindim çünkü başkalarının başarıları ile mutluluk duyan bir gazetede çalışıyorum. Kişilerin beni aramaları tebriklerin sunmaları beni çok mutlu etti. Bir yandan da tarif edilmez bir mutsuzluk var içimde. hayırlısı diyorum.

1 comment:

necla said...

james baba olmeden once 42 st meshur bir barda cikacakti yilbasi aksami onunden gecer yilbasi gecesi gelip takilrim diyordum necla calscakti tabi bende baba sahneye cikmadan Hak vaki oldu.baktim ertei gun cikacagi barin onunde herkes imza atiyo postere bizde karaladik caferusta mevzuna gelince babainn portakalli salatalari bile yedik severdi beni kimseye yapmadigi kiyaklari yapti sagolsun saat ucten sonra kimseye yemek vermezdi ama cafer bab geliyorum diyince kapilar sonuna kdar acikti.saga sola gittik o kadar gazetede muhabir olup gittigim yerlerden yptigim haberleri takip etmeyen okadar insana krasi cafer baba hep takip ettihep sordu ya pakistanda admalr ne yiyo ne iciyo irakta aclik var mi? vel hasili herkestn daha alakadardi daha ne diyeyim neyse kursat kardesim odulleri hakkettigini bir kere daha soyleyeyim kicin biraz kalksa yeridir optum seni en gzeul yerinden benim kardesim

gavurdagli mehmet