Tuesday, January 02, 2007

go back home

jakarta, singapur, colombo ve aktarmadaki noktam dubai. Sabah saat 5.45 te dubai ye iniş yaptık. Captain is talking now about to land dubai international airlines sözüyle kafayı kaldırdım. Emirates'e bilet aldıkların duyduğumda açıkçası sevinmiştim ama tam bir zulüme dönüştü. Dolmuş gibi her noktada durduk. indiler bindiler indiler bindiler bir ben inemedim. şimdi saat 10 civarı yerde halıların üzerine serdiğim emirates battaniyesine uzanıp, cantamı kafamın altına aldım yaklaşık 2 saat uyumuşum. Geceleyin de hindistanlı bir cift bi türlü uyutmadı adam devamlı kadını mıncıklayıp durdu. Bir çeşit oynaşma diyebiliriz. şimdi hemen yanımda bir isveçli var internetten mailime bakabilirmiyim diyor. sağolsun bana ekstra battaniye verdi. Airpork kardeşliği buna denir. tsunaminin ardından bölge hızla kendine gelmiş açıkçası buna sevindim. Endonlar çok sakin adamlar bu kadar hızlı bir gelişmeyi beklemiyordum. Yeni yeni küçük evler yapmışlar. Kaldığım evi sormayın, bir kanepenin üzerinde konakladım sıcaklık 25 derece terliyorum banyo leş gibi ve fareler de cabası. Seyahatimi genelde oceh denen 3 tekerlekli motosikletle yaptım hem ucuz hem ferah. 2 yıl sonra kurban bayramında nasip jakarta da olmakmış. Yılbaşı akşamı tropik meyve yiyip avustralia dan singapur dan filipinlerden gelen misafirlerle sohbet etmek varmış. nahtwacy abimizin gittiği yere de gittim banliyö mahallesi bence fena olmadı 2 gün takıldım. Abiler acayip şaşırdılar. ya biz 9 10 senedir buradayız gitmedik ne zaman gittin kimle gittin dediler. ya siz bu gazetecilerden korkulur diyorlar. otobüs, tren taksi birşeylere binerek gittim işte. Hatta ikinci gününde avustralia dan gelen fatih i de götürdüm çocuk çöpün içine girdi ama akşam bana teşekkür etti. Abi endonezyada geçirdiğim en güzel gündü. Gariptir ki insanlar yemek yiyecek bulamıyor ama suratlarındaki tebüssüm hiç eksik olmuyor. Her küçük baradaka sati vardı. Bir çeşit yemek. bizim çöp şiş misali çöpte yaktıkları ateşin üzerinde kurban bayramı nedeniyle dağıtılan etlerden nasipleniyorlardı.

(dağları, hint okyanusunu, singapuru, acehi , jarkatayı, colomboyu, dubaiyi aştım geliyorum. Kısaca Özledim,)

2 comments:

necla said...

Kursadim, geldin galiba. Dun Mehmet soyledi, Kursadin bloguna bak diye. Daha cok fotograf istiyoruz. Kendinin de icinde oldugu. Gidip gordugun yerler muthis cografyalar, ben buralardan imrendim, gormek isterdim diye. Daha anlatacaklarin vardir. Onlari da bekliyoruz. Ache'nin cabucak toparlanmis olduguna cok sevindim. Zira, yasadiklari felaket sadece iki yil onceydi, ruhsal olarak atlatabilmislerse ne guzel, Adapazari hala atlatabilmis degil mesela! Neyse, cantandakileri cikar, baska ne notlar var onlari bekliyoruz. Bi de en cok kimi ozledin? :P

Recai Komur said...

Eline, gozune saglik Kursad.... Biliyorum diger cektiklerin de buraya koydugun fotograf kadar guzel ve gucludur. Devamini ve daha fazlasini bekliyoruz...